starwork_logo

Válságmenedzsment

Sikerben utazunk. Fejlődni vágyó cégeket keresünk, akiknek segíthetünk tudással, tapasztalattal, tőkével.

Amennyiben cégedben, ötletedben van még lehetőség, potencia a talpra állásra, segítünk, hogy rendezd a soraid és elindulj egy növekedési pályán.

Orvosoljuk a tőke-és kompetenciahiányt. Tapasztalat-és kapcsolat-intenzív támogatás.

Tudjuk, mi okozza a nehézséget egy magyar kkv számára, és sok esetben tudtunk már segíteni a megoldásban.

Nem a hegyről beszélünk, mi is több tíz éves tapasztalattal rendelkezünk a magyarországi üzleti életben, mint önerőből elindult vállalkozók.

Tudjuk, hogy a pénz és a megfelelő munkaerő hiánya, valamint a nem tudatos tervezés és működtetés a legjobb üzleti ötletet is képes kivégezni. Tapasztaltunk mindent, amit a vállalkozói életben meg lehet tapasztalni, és jó néhány saját válságon is túl vagyunk már, amikből sokat lehetett tanulni. Használd fel a tapasztalatunkat, hogy Neked már ne kelljen végigmenned ugyanezen!

Hívjon Bennünket, hogy megtaláljuk Önnek a legjobb megoldást!

Válságmenedzsment: bajba jutott cégét segítünk életben tartani, vagy amennyiben már elkerülhetetlen, a lehető legkisebb kár mellett átsegíteni a túlvilágra.
Milyen jellemző problémákkal találkozunk a piacon?

Tipikus probléma a nagy piaci verseny, rengeteg féle termék, a kis vagy semmilyen különbséggel sem konkuráló termékek, emiatt a leszűkült árrés, csökkenő piaci pozíció, dráguló marketing-és értékesítési költségek, nehezebb vevőelérés. Esetleg elavult termékportfólió, az adott üzletág lehetőségeinek szűkülése, a bejáratott ügyfélszerző csatornák gyengülése vagy eltűnése, esetleg speciális jogszabályi korlátozások, valamint az értékesítő és marketinges pozíciók nehéz betöltése a munkaerő-piacról. Ha ezek a problémák ismerősek, Önnek nálunk a helye! Kidolgozott, de nem sablon-megoldásokkal tudjuk segíteni fellendülését. Hívjon most!

Szokásos nehézségek a gyártókapacitás kihasználatlansága, a normánál sokkal több selejt gyártása, a nem jól szabályozott folyamatok, a drága üresjárat, a drága géppark nehézkes bővíthetősége, a speciális szaktudás hiánya, a termelés és az anyagköltség nehézkes finanszírozhatósága, utófinanszírozott megrendelések, likviditási nehézségek. Emellett előfordul az értékesítéssel kapcsolatos kommunikációs probléma, amikor az értékesítő nem ért kellőképp a termékhez, vagy az értékesítés teljes hiánya, amikor nem tud bővülni a vevőkör, illetve a követelések nehéz behajthatósága. Ismerős problémák? Már írjon is nekünk! Sok hasonló cégnek segítettünk már, akik úgy látták, itt már nincs is megoldás.

 Jellemző a vendégkör folyamatos csökkenése, nehéz az egyedi piaci pozíció megtalálása és kialakítása, az online marketing gyengeségei, a szolgáltatás-portfóliót nehéz folyamatosan minőségi szinten tartani, személyzeti nehézségek, nem találni megbízható, lojális, józan, értékes munkaerőt, illetve nagy a fluktuáció, változnak a trendek, az egyik felkapott utca holnapra meghal, változnak az étkezési, szórakozási, italfogyasztási szokások, amiket nehéz lekövetni, gyakori nehézség a sörös, üdítős cégekkel kapcsolatos vállalások teljesítése, a hitelből vásárolt ingatlan finanszírozása, a készpénzes kassza hiányai, az ellenőrzés nehézségei, a szűkülő piaci tér, a kedvezőtlen jogszabály-változások és a rengeteg konkurens. Ha ezek a problémák ismerősek, mi tudunk Önnek segíteni! A vendéglátó-ipari egységek közül minden harmadik, de bizonyos években minden második rövid időn belül bezár, és egy új tulajdonossal hamarosan újra nyit. Ön ne kerüljön bele ebbe a körforgásba! Legyen stabil, jól menő, kiszámítható üzlete. Hívjon bennünket most!

Itt meglehetősen szerteágazó problémákkal találkoztunk, mivel hatalmas különbségek vannak cég és cég között, de alapvetően a szolgáltatás értékesítése, marketingje annak megfoghatatlansága végett, a szolgáltatás minőségének folyamatos szinten tartása, javítása, az értékes munkaerők felkutatása és megtartása, motiválása, különösen a szellemi képességektől nagyban függő cégek esetén, jellemző sarkalatos problémák. Itt nehéz lenne nem általánosságban beszélni, de ha Önnek problémás szolgáltató-cége, szervezete van, biztosan megér velünk egy beszélgetést! Sokféle iparágban tevékenykedő cégeknek segítettünk már, lehet, hogy köztük az Ön valamelyik konkurensének is!

A magyar turisztikai cégeknél a csökkenő árrés, a fizetőképes kereslet csökkenése, a kiszámíthatatlan jogszabályi környezet, a megszigorított anyagi és biztosítéki feltételek jelentik a fő nehézségeket napjainkban, valamint a gyakran már önköltségi ár alá menő öngyilkos konkurencia. Ezekkel a kérdésekkel forduljon hozzánk bátran! Több nagy cégnek is segítettünk már néhány hónap alatt olyan konstrukciók kidolgozásában, amik a hosszú távú jövedelmezőségüket biztosítják a mai napig. Írjon nekünk, hogy segíthessünk!

A magyarországi szállodák, elsősorban a wellness-hotelek jellemző problémái a kuponos oldalak által mesterségesen lenyomott árak, amivel sok a munka de nincs vagy kevés a pénz, a megemelkedett, sokszor fizethetetlen ingatlan-törlesztések, banki hitelek, a külföldi turisták sok helyütt alacsony aránya, a nyelveket nem, vagy csak rosszul beszélő személyzet, illetve egyéb személyzeti problémák, amik általánosak a vendéglátásban, és a rutinos, innovatív szálloda-menedzserek hiánya. Ilyen esetekben már tudja, kit kell hívnia! Új piaci műveletek bevezetésével ezek a nehézségek áthidalhatók akár néhány hónap alatt. Jelentkezzen nálunk!

Az egyik legáltalánosabb problémakör, mind a cégek, mind a magánszemélyek életében, az átmeneti likviditási nehézségek vagy komoly pénzügyi problémák miatt felmerülő fizetésképtelenség az ingatlanhitelekkel szemben, a megemelkedett törlesztő részletek, az ingatlan elvesztésének rémképe, komoly anyagi veszteségek esélye. Ezeket a problémákat több éves rutinnal, jó eredményekkel kezeljük, természetesen csodát tenni nem tudunk, de sokat segíteni igen. Azonnal hívjon, ha ilyen jellegű a problémája, mert itt minden nap számíthat! Megkeressük Önnek a személy szerint legmegfelelőbb stratégiát.

A magyar mikro-és kisvállalkozások legfőbb problémái:

Az alkalmazottak képzetlenek, motiválatlanok, nem lojálisak, lámpással kell keresni a megfelelőt, aki hamar nélkülözhetetlenné válik, és ezt megérezve átveheti az irányítást. Mi segítünk kidolgozni a munkaerő-felvétel, toborzás, kiválasztás módszertanát, dokumentumait, az alkalmazottak betanítási anyagait és precíz munkaköri leírását, vezetői adatszolgáltatási nyomtatványait, a motivációs rendszert, ellenőrzési szisztémát, felkutatjuk és elhozzuk a megfelelő vezetőket, hogy úgy érezze, ez egy teljesen másik világ – pedig csak megfelelő emberek és megfelelő rendszerek kellenek ahhoz, hogy egy cégben rend és kiszámíthatóság legyen.

 

A bankok nem adnak pénzt csak annak, akinek nem kell, olyan fedezetet kérnek, ami nem megoldható, egyéb forrásokhoz hozzájutni nagyon nehéz, vagy szerencse kérdése, és rengeteg adminisztrációt igényel az egész. Mi segítünk kiválasztani a legkedvezőbb forrást, és felkészítjük a cégét arra, hogy képes legyen el is nyerni azt, legyen az hitel, pályázat vagy akár kockázati tőke, kreatív megoldásokkal, és végig is menedzseljük a folyamatot. Kapcsolatban vagyunk kiváló pénzügyi tanácsadókkal, hiteltanácsadókkal, akik nem MLM hálózatok egy hétvégén kiképzett tagjai, hanem milliárdok felett diszponáló, komoly kapcsolatokkal rendelkező, elismert pénzügyi szakemberek, kapcsolatban vagyunk bankok, hitelintézetek vezetőivel, kockázati tőke-alapokkal, üzleti angyalokkal, magánbefektetőkkel, intézményi befektetőkkel, akik keresik a jó projekteket, és szívesen dolgoznak velünk. Az üzleti terv megírásától a projekt záró elszámolásáig mindenben számíthat ránk. Ha valami nem a tervek szerint sikerül, menedzseljük a válságos helyzeteket is, nem hagyjuk magára a bajban.

 

Magyarországon lássuk be, ma sok minden a megfelelő emberek ismeretségén múlik, akár politikai szinten, akár az üzleti életben. Jól fizető, biztos megrendelések, bejutás egy zárt piacra, közbeszerzések, pályázatok, gyakran mind kapcsolat kérdése. Ahogy kellenek a jó kapcsolatok ahhoz is, hogy lojális, kompetens alvállalkozókat, üzleti partnereket találjunk elfogadható áron, és kell a bizalom is. Egy jó ügyvéd, egy jó könyvelő, adótanácsadó, egy jó vezető munkatárs aranyat ér, és sokszor csak ajánlás útján, ismerősök útján lehet megismerni ilyen embereket. Ahogy nagyobb cégek felsővezetőit is, akik a komoly megrendeléseket hozhatják. Tevékenységünkből fakadóan széles kapcsolatrendszerrel rendelkezünk, melyet az együttműködés során használunk, illetve partnereink rendelkezésére bocsájtunk. Nem hiszünk az erőltetett kapcsolatépítésben, a business rapid randikban: az üzleti reggelik és hasonlók ritkán és kevesek számára járnak jó eredményekkel, különösen, ha a résztvevők folyamatosan változnak, vagy nem tematikusan lettek összegyűjtve. Kicsit olyan hangulatúak, mint az MLM. A tudatos kapcsolatépítést, a minőségi kapcsolatok építését egyáltalán nem így kell elkezdeni. Megmutatjuk, szerintünk hogyan!

 

Szinte mindenhol probléma az erősödő konkurencia, az éles árharc, a kereslet szűkülése és a kínálat növekedése, az ügyfelek nehézkes, drága elérése, a marketing, az értékesítési rendszer gyenge hatásfoka, a kevés ügyfél. Átvizsgáljuk folyamatait, és feljavítjuk a termékajánlattól kezdve a piaci pozíción át az árképzését, marketing-csatornáit, kommunikációját, ha szükséges, értékesítési módszereit, vagy ha kell, megváltoztatjuk termékét, szolgáltatását, célpiacát, hogy drámaian megnöveljük a hatékonyságot, a valódi profittartalmat, hiszen ez minden cég működésének az alapköve. Megkeressük az üzletében a valódi üzletet. Ha nincs értékesítés, nincs semmi! Addig nem történik semmi – esetleg csak csőd – amíg egy cég nem ad el valamit. De ha megvan a jó csatorna a fizetőképes kereslet elérésére, és van egy jó termékajánlat, ami kell a piacnak, már nagy baj nem lehet!

 

amihez nehéz alkalmazkodni, a cég szempontjából negatív új törvények, rendeletek, amelyek szabályozzák a piacot. Ezeket a hatásokat megelőzni nem lehet, vagy csak komoly erőkkelJ, de sokkal egyszerűbb felkészülni rájuk a megfelelő tervezéssel, illetve vészforgatókönyvek gyártásával. Egy cég egyetlen versenyelőnye hosszú távon, ha gyorsabban tud alkalmazkodni egy kialakult helyzethez, mint a konkurenciája. Mi ebben tudunk segíteni, hatalmas tapasztalattal a céges válságmenedzsmentben, ahol gyors és jó döntések kellenek a túléléshez.

 

Egy cég lehetőségei nagyon korlátozottak, ha nyelvi, földrajzi vagy kulturális akadályok miatt csak egyetlen, apró országban és annak fogyasztóképességében tud gondolkodni. Mondhatni ennél nagyobb versenyhátrány nincs is egy másik, nyitottan gondolkodó szervezettel szemben. Menedzsmentünk Európában, elsősorban Nyugat-Európában és Délkelet-Ázsiában rendelkezik kiemelkedő személyes, üzleti kapcsolatokkal, valamint projekt-tapasztalattal, de néhány egyéb, egzotikus területen is tudunk segíteni, mint például Észak-vagy Közép-Afrika (ami óriási lehetőségeket és veszélyeket is rejt magában), és használni tudjuk szerteágazó diplomáciai kapcsolatrendszerünket is.

 

Ezek minden mikro- és kisvállalkozás akkut problémái, kivéve, amelyeket könyvelő vagy pénzügyi szakember vezet, és lássuk be, azért ebből van kevesebb. Az adminisztrációs terhek nagyvállalatok infrastruktúrájára szabottak, feleslegesen sok időt vesznek el a napi munkától, az értékesítéstől, a növekedés tervezésétől. Az adózási rendszer gyakran változik, bonyolult, még a szakértők és a hatóságok számára sem egyértelmű sok minden. Ide profi, megbízható megoldás kell, hogy legyen idő az értékteremtő munkára, és ne csússzon el a cég később egy banánhéjon, ne vesszen kárba évek vagy egy élet munkája az elhanyagolt adminisztráció miatt, mert sajnos sokszor láttunk már ilyet. Komplett rendszereket dolgozunk ki, felügyelünk, pénzügyi, könyvelői csapattal segítünk, Önnel együtt gondolkodva a cégére szabott egyéni megoldásokon.